10 saveta za uspeh prvog dana

Prvi dan na poslu – 10 saveta za uspešan početak

Dakle, obezbedili ste novi posao – bravo! Teži deo je završen. Kako se približava vaš prvi dan na poslu, verovatno se osećate uzbuđeno i nervozno. Ne postoje dva ista radna mesta, pa dok prolazite kroz vrata kancelarije ili prvi put ulazite na online sastanak svoje kompanije, pokušajte da prihvatite neizvesnost.

Pre nego što dođe veliki dan, najbolja stvar koju možete da uradite je da prilagodite svoja očekivanja i pripremite se u skladu sa tim. Zatim, kada ste na poslu, fokusirajte se na svoje predstavljanje i prve utiske koje ćete ostaviti. Najvažnije, zapamtite da je vaš prvi radni dan prilika za učenje.

 

Sada je pravo vreme da pokrenete svoju karijeru uz sajam poslova i praksi na Youth Fair-u!

Prijavi se! 

Saveti za prvi radni dan:

Priprema:

  • Spremite se da puno učite
  • Napravite listu pitanja
  • Dobro se naspavajte

 

Prvi utisci:

  • Uvežbajte način predstavljanja
  • Upoznajte se sa timom
  • Ponesite pozitivnu energiju
  • Pokažite zainteresovanost

 

Učenje:

  • Slušajte i posmatrajte
  • Koristite svoje znanje

 

Bez obzira na radnu poziciju, postoji 10 univerzalnih saveta koje možete koristiti da biste imali uspešan prvi dan na poslu. Normalno je da imate tremu kada pokušavate nešto novo, ali ako primenite dole navedene savete, započećete svoju novu poziciju sa samopouzdanjem.

 

  1. Pripremite se da mnogo učite

Vaš kolektiv može da bude popustljiv prema vama jer vam je prvi dan i ne žele da vas bombarduju sa previše informacija odjednom. Iako možda nećete odmah dobiti listu dugoročnih ciljeva, ipak bi trebalo da se pripremite da budete odgovorni i da upijete što više znanja. Neke stvari koje možete naučiti prvog dana na poslu uključuju:

 

  • Misija kompanije, vrednosti i politike
  • Pregled vaše pozicije i odgovornosti
  • Alati, prijave i lozinke
  • Imena i uloge članova tima

Savet: Pokušajte da se opustite radeći vežbe disanja, meditaciju ili slušajući mirnu muziku noć pre prvog dana. Ovo će vas pripremiti da budete puni energije i obradite nove informacije prvog dana.

 

  1. Napravite listu pitanja

Kreiranje liste pitanja pre nego što stignete na novi posao može vam pomoći da imate produktivan dan i ostvarite više kontakata sa kolegama. Obavezno zapišite ta pitanja, da ih ne zaboravite. Prvi dan može biti naporan, tako da je korisno imati spremna pitanja kada budete imali slobodnog vremena.

Neka pitanja koja biste možda želeli da postavite HR sektoru ili kolegama članovima tima uključuju:

  • Kome podnosim izveštaj? Da li postoji organizaciona šema koju mogu da pregledam?
  • Kako će moj učinak biti praćen? Koliko često vršimo preglede učinka?
  • Za koje odluke sam ja zadužen? Koje su politike za donošenja odluka, ako ih ima, imamo? Ko su moji glavni nadređeni?
  • Kakva je trenutna dinamika tima? Sa kojim drugim timovima najčešće sarađujemo?

Savet: Možda nećete imati priliku da postavite sva ova pitanja prvog dana, i to je u redu. Ako ih zapišete i držite listu, možete doći do njih kada se posvetite jedan na jedan sa svojim menadžerom ili mentorom. Dok se uklopite, neizbežno ćete imati nova pitanja, koja možete dodati na svoju listu koja je u toku.

 

  1. Spavajte dovoljno

Verovatno ste već mnogo puta čuli ovaj savet, ali vredi ga ponoviti. Ako se ne naspavate dovoljno pre prvog dana na poslu, imaćete problema sa fokusiranjem, shvatanjem informacija i predstavljanjem najbolje verzije sebe. Spavati između sedam i osam sati noću je ključna tačka. Sve ispod toga može značajno smanjiti produktivnost.

Studija Američke akademije za medicinu spavanja pokazuje da su oni koji su prijavili da su spavali pet do šest sati imali 19 posto veći gubitak produktivnosti. Pored toga, oni koji su spavali manje od pet sati doživeli su 29 odsto veći gubitak produktivnosti.

Savet: Da biste poboljšali kvalitet sna pre prvog radnog dana, pokušajte da prilagodite raspored spavanja nedelju dana unapred. Takođe možete pokušati da vežbate dan pre posla da biste bili dovoljno umorni kada dođe vreme za spavanje. Ograničavanje tehnologije pre nego što legnete takođe može povećati kvalitet sna.

 

  1. Proučite alate i programe koje koristi kolektiv kompanije

Članovi vašeg tima će ceniti kada uđete u radni prostor pripremljeni. Svaka kompanija koristi specifične alate i programe za rad, a vi ćete imati veće šanse za uspeh ako se rano upoznate sa ovim alatima.

Iako neki alati mogu zahtevati plaćenu pretplatu, mnogi od njih nude besplatne probne verzije koje će vam dati uvodni pogled na ono što biste mogli da iskusite kada ih koristite na radnom mestu. Možda ćete želeti da proučite alate za:

Komunikacija: Gmail, Microsoft Teams, Slack, Zoom

Upravljanje projektom: Asana

Optimizacija za pretraživače: Ahrefs, Google Analitics, SEMrush

Praćenje vremena: TimeDoctor, Everhour, TaskBill.io

Upravljanje odnosima sa klijentima: Salesforce, MuleSoft, Zoho CRM

Rezervna kopija u oblaku: DropBok, Jira Cloud, BetterCloud

Raspored: HourStack, Google kalendar

Analiza podataka i dokumentacija: Microsoft Excel, Google Sheets, Databok

Rad od kuće nudi veću fleksibilnost, ali takođe znači da se članovi tima u velikoj meri oslanjaju na tehnologiju. Što više znate o alatima i procesima vaše nove kompanije pre nego što uđete u kancelariju, manje ćete morati da učite na poslu.

Savet: Ako imate efikasan program sa prethodnog posla, razmislite o tome da ga predstavite svom timu. Alati koje koristite za upravljanje timom i projekti na kojima radite mogu imati pozitivan uticaj na ukupni učinak.

  1. Vežbajte način predstavljanja

Pre svog prvog dana, vežbajte svoj govor u liftu kako biste mogli da se lepo predstavite na radnom mestu. Možda ste ostavili dobar utisak na poslodavca, ali jednako dobro treba da se predstavite i  upoznate sa svojim timom kako biste mogli da ostavite dobar prvi utisak.

Kako pravilno da se predstavite:

  • Uvod – ,,Zdravo, ja sam…“
  • Iskustvo – ,, Na mom prošlom poslu, uradio sam…“
  • Pozicija – ,,Moja nova pozicija je…“
  • Pozadina – ,,Čuo sam da ova kompanija radi…“
  • Ciljevi – ,,Moj cilj u ovoj novoj ulozi je…“
  • Angažovanje – ,,Koja je tvoja pozicija ovde?“

Cilj ovoga je da objasnite ko ste, šta nudite i koje ciljeve imate. Pošto je ovo uvod, trebalo bi da završite svoj govor angažovanjem slušaoca, odnosno kolega. Na taj način vaša prezentacija postaje dvosmerni razgovor i takođe im daje priliku da se predstave.

 

Savet: ,,Elevator pitch“ je pojava koja je dobila ime jer bi trebalo da budete u mogućnosti da predstavite sve informacije o sebi, u vremenu tokom kojeg se vozite sa nekim liftom. Vežbajte svoj govor kod kuće nedelju dana pre prvog radnog dana da biste ga ispravili. Razmotrite ova pitanja: Ko sam ja? Kakvo iskustvo donosim timu? Kako da pomognem timu da postigne ciljeve?

 

  1. Upoznajte svoj novi tim

Takođe, trebalo bi da pokušate da upoznate svoj tim na više ličnom nivou. Provodimo jednu trećinu svog života radeći, tako da možemo sa sigurnošću reći da ćete provesti mnogo vremena sa svojim novim timom. Vaš radni život će biti mnogo manje prijatan ako se ne slažete sa njima, a takođe će biti teže ostvariti timske projekte.

Pokušajte da koristite pitanja da razbijete led tokom ručka ili pauze da biste naveli svoje kolege da pričaju o sebi i pokrenuli razgovore. Neka pitanja koja možete postaviti kao novi član tima uključuju:

  • Da li imate kućne ljubimce?
  • Koji je bio vaš prvi posao?
  • Koji bi savet za karijeru dao novozaposlenom?
  • Koja je vaša trenutna pozadina za desktop ili mobilni telefon?
  • Koju knjigu trenutno čitate?

Savet: Vaše kolege će biti vaš najbolji resurs za informacije i podršku tokom vašeg vremena na novom poslu. Ovi ljudi imaju slične perspektive o strukturi i dinamici vašeg radnog mesta. Kada vam naziv „novozaposleni“ izbledi, nastavite da se obraćate drugima kada vam zatreba pomoć. Zatim možete ponuditi iste smernice drugim početnicima jednog dana.

 

  1. Donesite pozitivnu energiju

Jedan od načina da ostavite dobar prvi utisak je unos pozitivne energije prvog dana rada. Energija koju donosite će utrti put ka tome kako ćete se nositi sa ostatkom svoje karijere. Pozitivna energija vodi zdravoj grupnoj dinamici i boljim prilikama, dok negativna vodi do loših odnosa i razmišljanja čaša poluprazna.

Kada imate negativnu energiju, ona prelazi u vaše dnevne zadatke, sastanke i vaše radne sposobnosti. Istraživanja pokazuju da kada radite sa pozitivnim načinom razmišljanja, učinak na skoro svim nivoima – produktivnost, kreativnost, angažovanje – se poboljšava.

Savet: Za pozitivnu energiju nije potreban previše optimističan stav ako to nije vaša prirodna ličnost. Prvog radnog dana, jednostavno pokušajte da se opustite i nasmejete kako bi vaš tim znao da ste zahvalni na poziciji. Neverbalna komunikacija može poslati poruku da ste nesrećni, umorni ili frustrirani, pa budite svesni govora tela.

 

  1. Pokažite interesovanje za svoj tim

Najbolji način da ostavite dobar prvi utisak na članove vašeg tima je da pokažete iskreno interesovanje za ono što rade i šta imaju da kažu.

4 načina da pokažete interesovanje za druge:

  • Gledajte ih u oči
  • Slušajte ih kada govore
  • Postavljajte dodatna pitanja
  • Pamtite stvari koje vam kažu

Savet: Možda ćete imati problema sa slušanjem jer ste fokusirani na ono što planirate sledeće da kažete. Ovo neizbežno vodi do manje iskrenog i angažovanog razgovora. Umesto toga, izbegavajte multitasking i vežbajte aktivno slušanje. Odvojite vreme tokom razgovora da shvatite reči druge osobe. Kada to učinite, interakcija će biti bolja i verovatno ćete ostaviti jači utisak.

 

  1. Slušajte i posmatrajte

Možda ćete dobiti materijale za obuku tokom svoje prve nedelje da biste znali kako da radite svoj posao, ali ako želite da se istaknete u svojoj ulozi, jednostavno slušajte i posmatrajte. Ako radite od kuće, gledajte kako vaši kolege komuniciraju na online sastancima.

Posmatrajte sve procese koje članovi vašeg tima imaju i oponašajte njihovo ponašanje. Slušajte jezik koji koriste i teme o kojima razgovaraju tokom sastanaka. Kada slušate, brzo stičete znanje, što znači da možete lakše da primenite to znanje.

Savet: Nemojte se plašiti da postavljate mnogo pitanja tokom svog vremena na onboardingu ili sastanku. Ako posmatrate sastanak, ali ne razumete zašto vaš tim rešava stvari na određeni način, pronađite odgovarajuće vreme da se javite i razjasnite, a zatim ih pustite da nastave.

 

  1. Koristite svoje znanje

Biti posmatrač pomoći će vam da razumete kako vaša kompanija funkcioniše, ali takođe treba da naučite kroz praktično iskustvo. Ovo je momenat kada možete da iskoristite svoje prošlo znanje i nadogradite ga za budući rast.

Ako uđete u svoj novi posao sa solidnim skupom veština, dajte veću vrednost svom timu tako što ćete ih podučiti. Dok podučavate druge, učiti ćete i od njih. Tako cveta timska saradnja.

Savet: Budite skromni kada koristite prošlo znanje na novoj poziciji. Ako želite da donesete novu perspektivu svom timu, pokušajte da to učinite na pristupačan način tako što ćete razgovarati tokom ručka i učenja ili voditi treninge koji se fokusiraju na određene teme ili veštine.

Sada je pravo vreme da pokrenete svoju karijeru uz mnogobrojne aktivnosti na Youth Fair-u!

Prijavi se! 

Pripremio: Youth Fair tim

Izvor: www.asana.com

Comments are closed.