sta je elevator pitch

Šta je elevator pitch i zašto morate da ga savladate

  |   Uncategorized

Zamislite situaciju, pokrenuli ste nedavno svoj prvi preduzetnički poduhvat. Odlazite do fakulteta i u liftu srećete profesora koji je baš kul lik i tokom studija ste razvili određen odnos. Sada vas on pita šta radite, čime se bavite? I taman da nešto zaustite, vi zastanete. Odakle uopšte da krenete?

Taman kada ste sredili misli u glavi i krećete da izgovarate nešto, on je stigao do svoje destinacije i otvara vrata lifta, a vi se kasnije šutirate u nogu. Da ste bili bolje pripremljeni sigurno bi vam profesor nekako bio od pomoći.

A da ste znali za elevator pitch…

U ovakvim situacijama neophodno je ovladati ,,elevator pitch’’ tehnikom. A šta je to zapravo? Najjednostavnije, elevator pitch je kratak, spremljen govor koji jasno i jezgrovito objašnjava šta vi ili vaša organizacija radite. Elevator znači lift, pitch se prevodi kao ubeđivanje i otud naziv elevator pitch.

Elevator pitch govor mora biti dovoljno ubedljiv kako bi zapalio osobu kojoj objašnjavate šta vaša organizacija radi. Dobar elavator pitch ne bi trebalo da traje duže od kratke vožnje liftom, kao u našem primeru sa profesorom, znači 20 do 30 sekundi.

Mora biti interesantan, pamtljiv i jezgrovit. Takođe mora da objasni šta čini vas ili vaša organizaciju, ideju, projekat jedinstvenim.

Imaćete priliku da uživo vežbate elevator pitch tehniku 20 i 21. aprila u Domu Sindikata na događaju za mlade – YouthFair 2017, zato ne čekajte i prijavite se odmah!

Kada koristimo elevator pitch

Ljudi često misli da je ovo znanje potrebno samo prodavcima koji moraju da nude svoje proizvode i usluge. Ali ovu tehniku možete koristiti i u drugim situacijama.

Pored osnovne namene da predstavite svoju organizaciju potencijalnim klijentima i potrošačima. Možete koristiti na svom šefu kada želite da mu predstavite neku vašu ideju. Pa čak i da ,,prodate sebe’’ pri zavođenju devojke ili momka.

Kako napraviti savršen elevator pitch

Trebaće vam vremena i dosta vežbe da usavršite ovu tehniku. Verovatno ćete proći kroz više varijacija dok ne pronađete neodoljiv govor koji zvuči tako prirodno.
Ovo su koraci koje bi trebalo da pratite pri formulisanju jednog elevator pitch govora, al’ znajte da ćete morati da koristite drugačiji pristup u zavisnosti od namene govora.

1. Identifikujte cilj koji želite da postignete

Da li želite da ispričate klijentima o organizaciji? Da prodate ideju svom šefu? Ili želite da ostavite dobar prvi utisak dok govorite o čemu se bavite?

2. Objasnite šta radite

Krenite govor time šta vaša organizacija radi. Fokusirajte se na probleme koje rešavate i kako pomažete ljudima. Ako je moguće ubacite neku statistiku koja pokazuje vrednost onoga što bi radite.

Loš primer: Radim u agenciji koja radi SEO.

Dobar primer: Radim u agenciji koja pomaže klijentima da se bolje rangiraju u google pretragama, što dovodi veći broj potrošača na njihov sajt i povećava im prodaju.

3. Iskomunicirajte vašu jedinstvenost

Vaš elevator pitch mora da iskomunicira vašu jedinstvenost, tj USP (unique selling proposition).
Utvrdite šta čini vas, vašu organizaciju, ideju jedinstvenom. Najbolje je da pričate o ovome nakon što ste rekli šta je to što radite.

Na primer: Pristupamo poslu na neuobičajen način. Za razliku od većine drugih agencija, mi razmišljamo dugoročno i fokusirani smo na širu sliku. Ovakav pristup zahteva više vremena, ali na kraju dovodi našeg klijenta iznad konkurencije.

4. Uključite sagovornika sa pitanjem

Kada ste rekli šta vas čini jedinstvenim, morate da uključite sagovornika ili publiku. Da biste to uradili spremite pitanje otvorenog tipa (pitanje koje ne može biti odgovoreno sa ,,da’’ ili ,,ne’’) koje ćete im postaviti.
Takođe se osigurajte da možete da odgovorite na potencijalna pitanja koja oni mogu imati.
Primer: Možete da pitate ,,Šta vaša organizacija radi kako bi se bolje rangirala na Guglu?’’

5. Spojite sve u jednu celinu

Nakon što su sve celine elevator pitch govora gotove sklopite ih u ceo govor. Zatim pročitajte naglas i merite vreme. Ne bi trebalo da traje duže od 20 – 30 sekundi, inače ste pod rizikom da izgubite pažnju druge osobe.
Ako treba, izbacite sve što mislite da ne mora da bude tu. Zapamtite, vaš elevator pitch mora da bude kratak i uzbudljiv!

Primer: Evo kako bi to zvučalo u praksi.

,,Radim u agenciji koja pomaže klijentima da se bolje rangiraju u google pretragama, što dovodi veći broj potrošača na njihov sajt i povećava im prodaju.

Pristupamo poslu na neuobičajen način. Za razliku od većine drugih agencija, mi razmišljamo dugoročno i fokusirani smo na širu sliku. Ovakav pristup zahteva više vremena, ali na kraju dovodi našeg klijenta iznad konkurencije.

Šta vaša organizacija radi kako bi se bolje rangirala na Guglu?’’

6. Vežbajte

Kao i sve ostalo, vežba dovodi do savršenstva. Znajte da je mnogo bitnije kako nešto kažete nego šta kažete. Ako ne vežbate, velike su šanse da govorite prebrzo, zvučite neprirodno ili čak zaboravite važne elemente govora.

Ponavljam da na ovogodišnjem Youth Fair događaju imate priliku da vežbate svoj elevator pitch sa potencijalnim poslodavcima. Prijavite se i budite spremni, vidimo se!