byf naslovna

Održan je osmi Belgrade Youth Fair koji je spojio više hiljada kandidata u potrazi za poslom i praksom sa najboljim poslodavcima

Osmi po redu Belgrade Youth Fair održan je 20. i 21. aprila 2022. i okupio je gotovo 5000 mladih iz svih delova Srbije i najveće poslodavce u zemlji. Događaj je još ove godine održan u online formatu i uspešno je povezao sve zainteresovane kroz brojne aktivnosti kao što su simulacije razgovora za posao, chat sa poslodavcima, brojna predavanja, radionice i kviz znanja o poslodavcima.

Youth Fair predstavlja najveći Employer Branding događaj i jedan od najvećih projekta za mlade u regionu, koji je već godinama najznačajniji događaj karijernog tipa u ovom delu Evrope na kome svake godine učestvuje više hiljada studenata i diplomaca iz cele Srbije i regiona u želji da se upoznaju sa najboljim poslodavcima i učine pravi korak u svojoj karijeri.

Svi učesnici na Youth Fair -u su bili u prilici da se putem predstavljanja rada kompanija, direktnim online kontaktom sa njihovim predstavnicima, putem simulacija intervjua za posao, chat soba, kao i kroz radionice, panel-diskusije i predavanja na konferencijskom delu upoznaju sa novim informacijama, teorijskim i praktičnim veštinama.

Poslodavci koje su ove godine učestvovali na događaju su bili: PepsiCo, Mercator S, OTP banka Srbija, Bambi, Nelt, Japan Tobacco International, Nestle, Bosch, Erste banka, Milsped group, PwC Srbija, Heineken, Phoenix Group,  Brose, Gebrüder Weiss, NCR, Sanne, Karanović/Partners, Frikom, Lukowa, Johnson Electric, Moravacem, Froneri, IKEA, Lilly, Apatinska pivara, BlackRock, Agromarket, TMF grupa, Unicredit Banka, Valoris centar i SBU zadruga.

Više hiljada kandidata zainteresovanih za usavršavanje stručnih veština imalo je priliku da iz svog doma razgovara i postavlja pitanja HR timovima velikih kompanija, a deo njih i da se oproba u simulaciji razgovora za posao i dobije njihove savete za pisanje CV-ja i kako da se spreme za intervju.

Takođe, svi učesnici su imali mogućnosti i da učestvuju u velikom kvizu znanja o poslodavcima od kojih je izabrano 25 najboljih kandidata koji su dobili putovanje za dve osobe i 25 poklon paketa od kompanija učesnica.

Panel diskusije održane u okviru prvog dana sajma privukle su veliko interesovanje, upravo iz razloga što su mladi zainteresovani za konstantno usavršavanje po pitanju tema predstavljenih na panelima:

Prvi panel – Primeri uspešnih karijernih priča. Kako do prvog posla?

U okviru panel diskusije koju je vodila moderatorka Katarina Tomić, advokat u Karanović/Partners, učestvovali su Maja Tomašević, Savetnik za upravljanje IT projektima i poslovnu analizu iz oblasti korporativnih aplikativnih rešenja u OTP banci, Goran Deletić, direktor Product Engineering and delivery u BlackRock-uMarko Dobrilović, Product Manager u Frikom-u i Strahinja Bogdanović, HR direktor u Heineken-u. Nakon što su se predstavili, govornici su pričali kako su pronašli svoj prvi posao, opisali su ceo proces selekcije kroz koji su prošli, uključujući intervjue i razna testiranja i samu potragu za poslom. Složili se da treba biti uporan i slati svoj CV iako kompanija koja kandidate interesuje nema otvorene pozicije, da treba učestvovati na različitim praksama u zavisnosti od interesovanja jer svako iskustvo koje steknu je relevantno. ,,Naša je odgovornost da damo šansu sreći“ – rekao je Strahinja Bogdanović, u kontekstu da i naše osobine, kako sebe pozicioniramo u okruženju, samoevaluacija i samokritičnost, priprema za intervju i volja za radom, pa i neka viša sreća imaju udela u dobijanju posla. Govornici su objasnili kako funkcionišu u timu, kako su izneli neke svoje ideje i od toga napravili proizvode, gde je značajna priča o ,,Markovoj tortici“.  Zaključili su da je važno da se kandidatima predoči kakvo je okruženje u kom će raditi, kako mogu da napreduju i kome mogu da se obrate, ukratko stavljen je akcenat na to da je korporativna kultura veoma važna za rad. Govornici su podelili sa publikom na čemu trenutno rade i kako su kroz svoje projekte bili i mentori drugim kolegama gde je bilo važno preuzeti odgovornost za ljude, što dalje vodi tome da neko postane dobar menažer i da usavršava i sebe i svoj tim.

 

Drugi panel – Talent Menadžment: Kako postati uspešan uz dobrog poslodavca?

Drugi panel je vodila Jelena Radoja iz kompanije Mercator S sa svojim panelistima – Nevenom Stanojević, HR Business Partner iz Unicredit banke, Jelenom Nedeljković, ekspertom za akviziciju talenata iz Phoenix grupe, Nemanjom Pucarevićem, direktor marketinga u Japan Tobacco International i Marijom Stanković iz kompanije Nelt, supervizorom za upravljanje talentima, treninzima i motivacijom. Na početu panela, govornici su istakli važnost talent menadžmenta kao ključnog procesa da zaposlene prepoznaju, vode i nauče ih da upravljaju karijerom kako bi se razvili što više. Fokus u ovom segmentu kompanije najviše stavljaju s jedne strane na selekciju i regrutaciju i druge, na edukaciju i razvoju zaposlenih, odnosno zadržavanje istih. Panelisti su se osvrnuli na to kako dalje razvijaju kvalifikovanog kandidata kojeg su privukli, gde su predstavili procese unutar kompanija koje su razvili u okviru svoje strategije, svoje development centre i osnaživanje samih lidera koji utiču na celokupan tim i razvijaju ga direktno. Složili su se da su stubovi razvoja, od employer brandinga do selekcije, prvog performansa i prepoznavanja talenata, na prvom mestu razvoj liderstva, inovativnosti kao ključnog segmenta poslovanja, onda ono što je neizostavno to je biznis deo gde vidimo pojedinca u budućnosti, gde se on razvija, njegove ciljeve, napredak…Panelisti su pomenuli fleksibilne uslove rada, rad od kuće, kako su se talenti tome prilagodili i da je tu najviše bitno poverenje, efikasnost u radu i agilnost i treća stvar, koja je ključna- digitalizacija.  Takođe, istaknuto je da su danas posebno važne osobine adaptabilnost i dostupnost zbog digitalnog sveta i situacije gde je bitno brzo se i stalno prilagođavati. Govornici su zaključili da su prehodno navedene osobine talenata izuzetno važne za trenutno doba, pre svega agilnost, želja za učenjem i stalno prilagođavanje promenama, jer se može reći da su i talenti sami nosioci promena.

 

Treći panel – Značaj Employer Branding-a na proces zapošljavanja

Treći panel obuhvatao je razgovore između Staše Lopušine, saradnika za zapošljavanje i privlačenje talenata iz kompanije Bambi, Dione Schwab, Country Manager-a iz Valoris Center Outsurcing, Sanje Malović, HR Business Partner iz kompanije Moravacem i Josipa Sedlara, Talent Sourcing and EVP leader iz kompanije IKEA,  dok je moderator bio Miloš Čevizović iz The Employer Branding Agency. Panelisti su podelili svoja mišljenja o tome koje benefite danas kandidati traže, gde se najviše ističu agilnost i fleksibilnost, u smislu da mladi žele da vide i oprobaju se u različitim industrijama kako bi se stacionirali i odlučili za jednu. Takođe, za mlade je bitno da je kompanija internacionalna, da nudi napredak i menjanje pozicija, da pruža razne mogućnosti, i naročito da vodi računa o svojim zaposlenima, da je društveno odgovorna i inkluzivna. Govornici su diskutovali i o značaju korporativnog brenda za employer brend, u kom kontekstu oni pomažu jedan drugom, a u kom ipak treba da se odvoje. Takođe ovde su naglasili značaj internog employer branda i zadržavanje zaposlenih koji predstavljaju veći izazov. Svi su se složili da su glavni kanali za komunikaciju o employer brandingu društvene mreže – Linkedin, Facebook i Instagram, a onda i drugi kanali kao tržni centri, proizvodi, sajmovi, paneli, radionice… gde se sav sadržaj prilagođava ciljnoj grupi i tako komunicira. S tim u vezi, mnoge kompanije ohrabuju svoje zaposlene kao brend ambasadore, jer najbolji brend stvaraju priče i iskustvo koje zaposleni prenose drugima. Što se tiče merenja same uspešnosti Employer brenda, govornici su naveli da im tu dosta pomažu istraživanja, kako eksterna tako i interna za zadovoljstvo zaposlenih, onda interakcije na društvenim mrežama, broj prijava, komentari drugih ljudi...što im vrlo koristi za dalje razvijanje strategije i poslovanja.

 

Četvrti panel – Novi trendovi u ljudskim resursima u uslovima pandemije

Poslednji panel na prvom danu BYF konferencije je vodila moderatorka Sanja Miladinović, Talent Acquisition and Talent Management Lead iz kompanije Pepsico, sa svojim govornicima – Jovana Mijailović, Talent Acquisition associate iz iste kompanije, Ivana Nikolić, Recruitment expert iz Erste banke, Nikola Grozdanić, Senior HR Generalist iz PwC, Veljko Mirić, HR Business Partner iz Bosch-a. Na početku panela, govornici su podelili prakse iz svoje kompanije koje su nastale usled pandemije, a to je pre svega rad od kuće, hibridni model rada za različite pozicije, fleksibilni uslovi, što je doprinelo da se da veća sloboda zaposlenih da rasporede svoj rad i to tako da ti uslovi ne utiču na njihovu produktivnost. U skladu sa tim, nadovezali su se na prakse i promene koje su njihove kompanije usvojile što se tiče online regrutacije, online intervjua koji su u nekim kompanijama predstavljali veliku promenu jer su ceo proces i assesment testiranje kandidata prebačeni virtuelno. Panelisti su se složili da su se očekivanja kandidata promenila, sve je više pozicija dostupno za juniore i za one koji žele da rade od kuće, takođe kandidati su sad dosta otvoreniji i žele sami da iskažu šta očekuju od kompanije, a isto ih dosta privlače mogućnosti za razvoj i obuke koje im kompanija nudi. Kroz razgovor, objašnjeni su procesi prijave u svakoj kompaniji učesnici na ovom panelu, postojeće otvorene pozicije i mogućnosti, i u tom kontekstu, istaknuto je da su sada informacije o kompanija dostupne više nego ikada i da kandidati sami biraju kompanije.

 

Erste banka: Student završne godine i dvorana poslovnih prilika

Drugog dana Belgrade Youth Fair-a obeležila su predavanja, a prva kompanija koja se predstavila svima koji su pratili ovaj događaj bila je Erste banka svojim predavanjem „Student završne godine i dvorana poslovnih prilika“. Ovo predavanje je vodio Luka Milošević. Gledaoci koji su bili u prilici da preko zvaničnog YouTube kanala Belgrade Youth Fair-a prate našeg sagovornika i mogli su da saznaju koje su to greške koje mladi prave kada traže posao i na koji način poslodavci razmišljaju o tome, a onda i kako da ih isprave. Takođe, pomenuta je vrednost networking-a odnosno građenja vaše mreže kontakata koja vam dosta može pomoći pri traženju posla putem preporuka, ponuda…Predstavljeni su i načini na koje možete selektovati i odlučiti se za koje oglase ćete se prijaviti, što može značajno olakšati potragu.

 

Brew your career – Heineken

Sledeće predavanje ,,Brew your career“ održao je Uroš Budimirović, menadžer pakovanja pivara u Novom Sadu, iz kompanije Heineken. Svi prisutni su mogli da se bliže upoznaju sa radom pivara i svim brendovima ove kompanije. Takođe, detaljno su mogli da saznaju kako se pravi pivo, šta je bitno u tom procesu, kako se proizvodi, koliko kvalitet znači za sam brend i zadržavanje kupaca jer je važno da on bude zadovoljan proizvodom. Dakle, kompletan posao supply chain-a je da isporuči kupcu proizvod u vreme kada on želi sa zadovoljavajući kvalitetom.

 

Kako do prvog posla – PepsiCo

Marija Ivković, Jovana Mijailović, Veljko Ristić iz kompanije PepsiCo su na trećem predavanju detaljno i slikovito predstavili poslovanje svoje kompanije i objasnili prisutnima kako je tekao njihov karijerni put što je i bila glavna tema njihovog predavanja. Oni su takođe predstavili program praksi Dare To Do More 2022, za koji su prijave otvorene od 2. maja ove godine. Izneli su benefite programa, uslove za učešće i samom početku rada koji je predviđen od septembra.

 

M HUB Talent Program – Mercator S

Na četvrtom predavanju, predstavljen je  „M HUB Talent program“ kompanije Mercator S, o kom je govorila Marina Avram, direktorka organizacionog razvoja. Ona je dočarala zašto kompanije rade sa talentima, koliko talent management pomaže u poslovanju, kako treba da bude strukturiran, itd. Takođe, prikazane su i želje druge strane odnosno kandidata, koliko oni žele da budu prepoznati, da iskažu svoje mišljenje i ideje i budu cenjeni. Detaljno su prezentovani koraci ka uspostavljanju talent programa i kako je to odrađeno u kompaniji Mercator S.

 

Hibridni model rada – Nestle

 „Hibridni model rada“ je bio naziv petog predavanja po redu, drugog dana Belgrade Youth Fair-a koji je vodila Tijana Bošnjak. Ovde je detaljno obrađena tema, od samog pojma i uvođenja i njenog razvoja za vreme pandemije, pa sve do danas. Takođe, objašnjen je termin ,,semflex“ koji podrazumeva rad u kancelariji tri puta nedeljno i rad od kuće ostalih dva puta. Ovo je predstavljeno kao nova vrsta pogodnosti zasnovana na ovom modelu i opisano je kako je on prilagođen u ovoj kompaniji.

 

Radno pravo – Karanovic/Partners

Advokatska kancelarija Karanović/Partners je ove godine kao učesnik Belgrade Youth Fair -a održala predavanje na temu Radnog prava. Predavanje je vodila Milijana Tomić, advokat za radno pravo. Ona je kandidate upoznala sa obračunom plata, doprinosima koje poslodavac plaća, njihovim pravima kao radnicima, kao i osnovnim odredbama samog ugovora o radu, koji su vezani za prevoz, topli obrok, slobodne dane odnosno odmor…Najzad, pomenula je i neke druge ugovore kojima se ne zasniva radni odnos i neke vrste istog.

 

Verujemo da je Youth Fair i ove godine uspeo da poveže mlade u potrazi za praksom i zaposlenjem sa velikim poslodavcima ali i reši brojne nedoumice sa kojima se susreću mladi prilikom priprema za svoje prvo zaposlenje i sigurni smo da je ovakav pristup od velikog značaja kako za pojedince koji žele da dobro informisani naprave prve korake ka svojim budućim karijerama, tako i za kompanije koje žele da im pruže tu šansu.

Pozivamo vas da pratite @belgrade_youth_fair na Instagramu i ostanete u toku sa svim novim oglasima za poslove i prakse, kao i da pratite korisne savete i vesti iz sveta zapošljavanja.

Takođe, organizator vas ohrabruje da ako do sada niste svoj CV pošaljete na www.youthfair.rs koji će biti na raspolaganju poslodavcima do sledećeg BYF koji je već u pripremi za sledeću godinu.

Izvor: www.youthfair.rs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Comments are closed.