komunikacija

Veštine komunikacije – Unapredite ih u 5 koraka

Veštine komunikacije na radnom mestu su ključne kao i svaka nova tehnologija za uspeh poslovanja u bilo kojoj industriji  – posebno sada kada toliko ljudi radi na daljinu zbog pandemije COVID-19. Nažalost, ljudi imaju tendenciju da budu veoma loši u izražavanju svojih želja i potreba. Zato je sada pravo vreme da naučite kako da budete bolji komunikator.

U svom često citiranom izveštaju „Cena loše komunikacije“, Dejvid Grosman je anketirao 400 kompanija sa po 100.000 zaposlenih i otkrio prosečni gubitak po kompaniji od 62,4 miliona dolara godišnje zbog loše komunikacije sa i između zaposlenih.

Dobre komunikacijske veštine pomažu vam da se snalazite u komunikaciji sa različitim ljudima. Naučite to da radite i imaćete mnogo veće šanse za poslovne uspehe, a možda čak i da dobijete zadatak za kojim ste čeznuli.

Razvijte ove veštine kroz učešće na simulacijama intervjua sa poslodavcima, CV savetovalištu i još mnogo aktivnosti na Youth Fair-u!

Prijavi se! 

Sledeći saveti koji će vam pomoći da poboljšate svoje komunikacijske veštine na poslu.

Kako bolje komunicirati na poslu:

 Obećajte da ćete raditi stvari samo ako zaista možete

Na neki način, to što ste „da čovek“ može vam dobro poslužiti u karijeri, ali lako je upasti u režim „Moram svima ugoditi“ i biti preopterećen. Zagrizite samo onoliko koliko možete da svarite u jednom trenutku.

Zapamtite da dela govore više od reči. Budite dosledni, radite ono što kažete i govorite ono što radite.

Ako kažete da ćete završiti PowerPoint prezentaciju do petka, uradite to. Ako to ne možete, nemojte se obavezati. Bolje je reći ne, nego ne završiti zadatak. Kredibilitet, poverenje i poštovanje su stvari koje zarađujete na poslu.

 

 Ne čekajte da se osetite preopterećeno

Koliko god da usvojite savete iz paragrafa br. 1, verovatno ćete i dalje biti preopterećeni s vremena na vreme. (Takav je život u radnom svetu.) Zbog toga je komunikacija kada se osećate preopterećeni ključna za vaš dugoročni uspeh. Nemojte čekati da se pojavi kriza pre nego što uvežbate svoje komunikacijske veštine.

Razgovarajte sa svojim nadređenim ili menadžerom čim osetite da vam je potrebna pomoć ili da ne možete da ispoštujete rokove. Pogledajte da li možete da dobijete pomoć da završite zadatke ili dobijete produženje roka.

 

Podelite relevantne vesti sa svojim kolegama i razvijajte zajedno veštine komunikacije

Želite da budete prepoznati kao informisan, zainteresovan zaposleni koji pazi na druge? Jedan od najboljih načina da to uradite je da prosledite relevantne vesti ljudima sa kojima radite.

 

Bilo da slušate podkast, čitate novinski članak ili samo skrolujete na Tviteru, ako saznate nešto što bi moglo biti od pomoći ili zanimljivo vašem timu, prenesite tu informaciju.

 

Pojednostavite komunikaciju kreiranjem ,,liste za razgovor“

Jedan od ključnih principa kako biti bolji komunikator uključuje organizovanje. Umesto da šaljete svom kolegi e-poruku svaki put kada vam zatreba odgovor, pokušajte da sačuvate sva svoja pitanja za jednu komunikaciju – bilo da je to u razgovoru ili e-poruci.

Da biste lakše organizovali i konsolidovali svoje misli, napravite listu za razgovor sa pojedinačnim kolegama. Kada razmišljate o stvarima koje treba da im prenesete, kreirajte zadatke koji počinju njegovim ili njenim imenom, zajedno sa onim što treba da kažete.

 

Postavljajte otvorena pitanja i vežbajte svoje veštine komunikacije

Dobre veštine komunikacije ne podrazumevaju samo priču i izražavanje o sebi; takođe se radi o postavljanju prave vrste pitanja kako biste bili u mogućnosti da primate informacije jednako uspešno kao što ih isporučujete.

Jednostavan način kako da naučite kako da budete bolji komunikator je postavljanje otvorenih pitanja. Ovo su pitanja koja počinju sa ko, šta, kada, gde, zašto i kako.

Da se ​​razumemo – pitanja koja zahtevaju samo odgovore sa da/ne neće vam reći mnogo. Ali postavljanje pitanja koja počinju sa gore navedeni rečima, daje osobi sa kojom razgovarate priliku da podeli svoje znanje sa vama.

Budite spremni da saslušate odgovore i postavite dodatna pitanja dok oboje ne budete jasni o sledećim koracima ili radnjama koje treba preduzeti. Tada se zaista bavite efikasnom kancelarijskom komunikacijom.

Da biste naučili kako da budete bolji komunikator, potrebno je vreme i upornost, ali ne samo da ćete vi imati koristi, već i svi u vašem životu. Takođe, za dobre veštine komunikacije bitno je da budete i dobar slusašalac, da aktivno i pažljivo saslušate sagovornika kako biste dali najbolji i jasan odgovor.

 

Unapredite svoje veštine i razvijte karijeru uz mnogobrojne aktivnosti na Youth Fair-u!

Prijavi se! 

 

 

Pripremili: Youth Fair tim

Izvor: www.monster.com

Comments are closed.