7 saveta za pocetak rada

7 saveta za početak rada na novom radnom mestu

Početak rada na novom radnom mestu može biti strašan. Bez obzira da li ste završili fakultet ili radite već 20 godina, ulazak u novo radno okruženje može učiniti da se osećate kao da ste zakoračili na drugu planetu. Da biste uspeli, i društveno i profesionalno, od vas se očekuje da naučite jezik kompanije, sledite pravila oblačenja i prihvatite određeno ponašanje.

50% profesionalizma + 50% kancelarijske kulture = 100% uspeha na novom poslu

Kada je u pitanju prijatan osećaj na novom poslu, sveobuhvatan onboarding je od suštinskog značaja. U stvari, prema istraživanju jedne konsultantske kuće, otkriveno je da je od 21 HR programa koje su pregledali, onboarding imao drugi najznačajniji poslovni uticaj. Ovo nije iznenađujuće, ali organizacije često nisu u mogućnosti da pomognu novim zaposlenima da se prilagode svom novom kancelarijskom okruženju. Programi onboarding-a za novo zapošljavanje često su previše kratki.

Sada je pravo vreme da pokrenete svoju karijeru uz sajam praksi i poslova i mnogodrugih aktivacija na Youth Fair-u! Prijavi se! 

Međutim, iako je posao kompanije da vam pomogne da naučite o kancelarijskoj kulturi, veliki deo vašeg uspeha na novom poslu zavisi od vas. Ispod je sedam saveta koji će vam pomoći da uspete u novom poslu na pravi način od prvog dana.

 

  • Ne zaboravite na svoj lični brend

Čuli ste to više puta tokom procesa intervjua za posao — od trenutka kada uđete u kancelariju, predstavljate sebe i svoj lični brend.

Sada kada počinjete svoj prvi dan kao zaposleni, nemojte umanjiti važnost prvih utisaka. Vaših prvih 90 dana na poslu često se tretira kao produžetak intervjua. To znači da treba da iskoristite svaku interakciju da dokažete da ste pošten, profesionalan i marljiv radnik, ali i da ste neko sa kim će vaše kolege uživati osam sati dnevno.

Od razgovora sa vašim menadžerom do vašeg prvog sastanka sa timom, svaki kancelarijski zadatak je prilika da naučite, rastete i predstavljate sebe u pozitivnom svetlu.

 

  • Budite oprezni sa ranim zahtevima – poverenje i nagrade se zaslužuju

Neki novozaposleni počinju sa zahtevima još od prve nedelje rada, i to od načina na koji žele da budu raspoređeni do toga kako će se nositi sa svojim poslom i još mnogo toga. Lagano gazite ovde. Poverenje treba zaslužiti. Kada se dokažete tako što ćete dobro obavljati svoj posao, nadređeni će biti mnogo popustljiviji u pogledu načina na koji se nosite sa svojim rasporedom i poslom uopšte.

 

  • Postavite granice

Vredi pomenuti da treba da budete svesni važnosti postavljanja granica u pogledu posla. Kada postavite zdrave granice, pojasnite šta je za vas prihvatljivo, a šta neprihvatljivo u pogledu toga koliko ste voljni da radite kasno, ukupan broj sati koje ste voljni da radite, kako ćete se nositi sa tim da kažete „ne“ kada je to potrebno… Kada jednom date primer da ste voljni da uradite određene stvari, teško je povući se. Drugim rečima, ako vam menadžer šalje mejlove tokom vikenda, a vi odgovorite, onda možete nesvesno postaviti očekivanje da ćete uvek biti voljni da radite vikendom.

 

  • Gledajte svoja posla

Veliki broj zaposlenih šteti svojoj reputaciji u kolektivu, pokušavajući da se uključe u radna pitanja koja ih se ne tiču. Radno okruženje može biti prilično zamršena mreža ‘prijatelja’ i tračeva, a sve to će pametni  novozaposleni izbegavati.

Izuzetak od ovog pravila je ako neko radi nešto neetično, stvara negativno radno okruženje zbog uznemiravanja ili maltretiranja, radi nešto što nije bezbedno ili negativno utiče na vašu sposobnost da obavljate svoj posao. Ovi scenariji zahtevaju dalju akciju sa vaše strane tako što ćete skrenuti pažnju na zabrinutost svog nadređenog ili HR-a.

 

  • Mudro birajte svoje radne bitke

Sa brojnim ljudima sa kojima ćete komunicirati u poslovnom svetu, verovatno ćete naići i na mnogo frustracija, briga i zagonetki. Da biste održali zdrav razum i produktivnost na poslu, biće vam od pomoći da pravite razliku između izazova sa kojima morate da se nosite od onih koje možete prevideti i izbeći ih.

 

  • Koristite veštine upravljanja vremenom na poslu od samog početka

Kada započnete rad u korporativnom svetu, ne treba mnogo vremena da se obim posla i projekti nagomilaju. Ovi predmeti, u kombinaciji sa ličnim stvarima koje morate redovno da rešavate, mogu postati neizdrživi, ako ne pronađete način da primenite dobre veštine upravljanja vremenom dok ste na poslu. Neke uobičajene tehnike upravljanja vremenom uključuju postavljanje prioriteta, održavanje liste stavki kojima se treba baviti dnevno i zakazivanje vremenskih blokova za rešavanje određenih stvari.

Takođe je u redu reći „ne“.  Ako se od vas zatraži da završite projekat ili uradite zadatak, možete podeliti svoje trenutne obaveze, a zatim pregovarati o datumu završetka. Vi u suštini kažete „da“, dok istovremeno upravljate očekivanjima. Takođe, nemojte se plašiti da zamolite svog menadžera da vam pomogne da odredite prioritete ako primetite da se zahtevi gomilaju.

Ako se od vas stalno traži da radite stvari koje nisu u okviru vašeg posla, možda ćete morati da pronađete način da ljubazno kažete „ne“ i ovim predmetima. Pomaganje nekome na poslu je jedna stvar, ali ne dozvolite sebi da budete preopterećeni ili pod stresom zbog takvih zahteva. Konačno, dozvolite sebi da delegirate neke lakše stvari kolegi ili potražite alternativne načine da pokrijete neku aktivnost.

 

  • Postavljajte mnogo pitanja (većinu vremena)

Postoji kriva učenja kao novozaposlenog — od toga kako efikasno obavljati svoj posao do načina na koji organizacija funkcioniše. Prirodno je da se osećate preplavljenim svim stvarima koje ćete morati da naučite. Nemojte se plašiti da postavljate pitanja članovima tima ako vam je nešto nejasno. Bolje je dobiti informacije za pravilno upravljanje radnim zadacima. Niko ne očekuje da budete profesionalac kada ste novi u poslu ili da odmah znate sve o organizaciji. Šanse su da i drugi imaju slična pitanja kao i vi, pa se nemojte plašiti da ih pitate.

Istovremeno, pokažite inicijativu tako što ćete sami istražiti. Odvojite vreme da saznate više o organizaciji pre nego što počnete da komentarišete ili dajete predloge koji bi se mogli protumačiti kao nerazumevanje vašeg stava ili organizacije. Ako ste dobili odgovore na pitanja, obavezno slušajte kako ne biste morali da postavljate ista pitanja iznova i iznova.

Kompanije možete istražiti u sekciji Kompanije na našem sajtu gde se nalaze sve važne info o istim. Takođe, možete ih direktno upoznati na Youth Fair-u kroz chat, simulacije intervjua i mnogo drugih aktivacija! Prijavi se! 

 

Pripremio: Youth Fair tim

Izvor: www.topresume.com

Comments are closed.